5 E-commerce Trends To Watch Out For in 2022

The E-commerce industry in Dubai is evolving rapidly – there are always several new trends that come up that can help your business grow and compete with your competitors. Since the global pandemic, we have witnessed how global E-commerce sales stood at a gigantic $4.3 trillion in 2020 (Statista). We believe that in 2022, E-commerce businesses in Dubai will continue to rise due to demand. Here are the top 5 E-commerce trends to watch out for in 2022. 

1. Augmented Reality (AR) 

Customers expect brands to adopt the latest technologies to make their shopping experiences better. Today, people don’t want to guess what a bed they found online would look like in their bedroom or what a shade of lipstick would look on them. Around 71% of consumers agree that they’ll shop more often from E-commerce brands that use AR (Customer Think).  

If you’re an E-commerce business, you should consider actively adding AR to your strategy to encourage customers to virtually “try on” a product. By doing this, you can save your customers time and money and you can showcase how your product would fit them in real life. Using AR will also give you a competitive advantage since an estimate of over 120,000 stores will be using AR in 2002 (Entrepreneur). 

2. Social Media Channels as Sales Channel 

Social media platforms have billions of global audiences. Since the Metaverse is coming soon, we can expect that E-commerce will continue to evolve in social media. Social media has become central to our lives and over 90% of customers use social media to research a brands’ products and services (Marketing Dive). Since Mark Zuckerberg has announced Metaverse, we expect to see an increase in live shopping on social media platforms like Instagram, Facebook and so much more. 

3. Better Payment Options 

Since the growth of E-commerce in Dubai, customers have become more concerned about payment options. Customers want to be able to pay immediately in a secure way. Many companies, most notably Amazon, have started to use the single click payment method. The main idea is to shorten the customer journey by not having to go checkout carts, fill out payment forms, etc. This is done by replacing confidential bank card data with a unique token that allows customers to pay online without entering their card details. 

4. Voice Search 

There has been an increase in the number of transactions of voice assistants like Amazon’s Alexa and Okay Google in Dubai. Customers use them for every little thing such as playing songs, checking the news, and buying products online. We believe that brands need to inculcate reliable and smart voice technologies into their E-commerce strategies. Being able to purchase a product or a service from smart speakers will give customers a hands-free and effortless shopping experience that they would truly appreciate. 

5. Chat Bots 

Chatbots have been trending in the E-commerce industry for years now and will continue to do so because of the personalization they offer. E-commerce websites in Dubai can benefit from chatbots to make customers feel less alienated from the store. Although it’s still better to have an actual customer representative, chatbots can still facilitate communication with thousands of customers. A growing number of shoppers also prefer to converse with bots as they provide easy accessibility and prompt responses. We can expect chatbots to continue to evolve and contribute top-notch experiences to customers. 

Ready to level up for E-commerce strategy? We are E-commerce experts based in Dubai who can help you boost business growth through E-commerce. Let’s work together. 


 خمس اتجاهات للتجارة الإلكترونية يجب الانتباه إليها في عام 2022


تتطور صناعة التجارة الإلكترونية في دبي بسرعة – وهناك دائمًا العديد من الاتجاهات الجديدة التي تظهر والتي يمكن أن تساعد عملك على النمو والتنافس مع منافسيك. منذ الوباء العالمي، شهدنا كيف وصلت مبيعات التجارة الإلكترونية العالمية إلى 4.3 تريليون دولار في عام 2020 (Statista). نعتقد أنه في عام 2022، ستستمر أعمال التجارة الإلكترونية في دبي في الارتفاع بسبب الطلب. فيما يلي أهم 5 اتجاهات للتجارة الإلكترونية يجب الانتباه إليها في عام 2022

1. الواقع المعزز (AR) 

يتوقع العملاء أن تتبنى العلامات التجارية أحدث التقنيات لتحسين تجارب التسوق الخاصة بهم. اليوم، لا يريد الناس تخمين شكل السرير الذي وجدوه عبر الإنترنت في غرفة نومهم أو كيف سيبدو لون أحمر الشفاه عليهم. يوافق حوالي 71% من المستهلكين على أنهم سيتسوقون بشكل أكبر من العلامات التجارية للتجارة الإلكترونية التي تستخدم الواقع المعزز (Customer Think).

إذا كنت تعمل في مجال التجارة الإلكترونية، فيجب أن تفكر في إضافة الواقع المعزز إلى استراتيجيتك لتشجيع العملاء على “تجربة” المنتج افتراضيًا. من خلال القيام بذلك، يمكنك توفير الوقت والمال لعملائك ويمكنك عرض مدى ملاءمة منتجك لهم في الحياة الواقعية. سيمنحك استخدام الواقع المعزز أيضًا ميزة تنافسية نظرًا لأن ما يقدر بأكثر من 120.000 متجرًا سيستخدم الواقع المعزز في عام 2002 (Entrepreneur)

2. قنوات التواصل الاجتماعي كقناة مبيعات

منصات التواصل الاجتماعي لديها مليارات من الجماهير العالمية. وبما أن Metaverse سيأتي قريبًا، يمكننا أن نتوقع أن تستمر التجارة الإلكترونية في التطور في وسائل التواصل الاجتماعي. أصبحت وسائل التواصل الاجتماعي أمرًا أساسيًا في حياتنا ويستخدم أكثر من 90٪ من العملاء وسائل التواصل الاجتماعي للبحث عن منتجات وخدمات العلامات التجارية . منذ أن أعلن مارك زوكربيرج عن Metaverse، نتوقع أن نشهد زيادة في التسوق المباشر على منصات التواصل الاجتماعي مثل انستقرام و فيسبوك وغير ذلك الكثير. 

3. خيارات دفع أفضل

منذ نمو التجارة الإلكترونية في دبي، أصبح العملاء أكثر اهتمامًا بخيارات الدفع. يريد العملاء أن يكونوا قادرين على الدفع فورًا وبطريقة آمنة. بدأت العديد من الشركات، وأبرزها أمازون، في استخدام طريقة الدفع بنقرة واحدة. الفكرة الرئيسية هي اختصار رحلة العميل من خلال عدم الاضطرار إلى الذهاب إلى عربات الدفع وملء نماذج الدفع وما إلى ذلك. ويتم ذلك عن طريق استبدال بيانات البطاقة المصرفية السرية برمز فريد يسمح للعملاء بالدفع عبر الإنترنت دون إدخال تفاصيل بطاقتهم

4. البحث الصوتي

كانت هناك زيادة في عدد معاملات المساعدين الصوتيين مثل Alexa من Amazon وOkay Google في دبي. يستخدمها العملاء في كل شيء صغير مثل تشغيل الأغاني والتحقق من الأخبار وشراء المنتجات عبر الإنترنت. نحن نؤمن بأن العلامات التجارية بحاجة إلى غرس تقنيات صوتية موثوقة وذكية في استراتيجيات التجارة الإلكترونية الخاصة بها. إن القدرة على شراء منتج أو خدمة من مكبرات الصوت الذكية ستمنح العملاء تجربة تسوق سهلة وبدون استخدام اليدين والتي سيقدرونها حقًا

5. برامج الدردشة الآلية

كانت برامج التواصل الآلي رائجة في صناعة التجارة الإلكترونية منذ سنوات وستستمر في القيام بذلك بسبب التخصيص الذي تقدمه. يمكن لمواقع التجارة الإلكترونية في دبي الاستفادة من برامج الدردشة الآلية لجعل العملاء يشعرون بقدر أقل من الاغتراب عن المتجر. على الرغم من أنه لا يزال من الأفضل أن يكون لديك ممثل فعلي للعملاء، إلا أن روبوتات الدردشة لا تزال قادرة على تسهيل التواصل مع الآلاف من العملاء. ويفضل عدد متزايد من المتسوقين أيضًا التحدث مع الروبوتات لأنها توفر سهولة الوصول والاستجابات السريعة. يمكننا أن نتوقع أن تستمر برامج الدردشة الآلية في التطور والمساهمة بتجارب رفيعة المستوى للعملاء.

هل أنت مستعد للارتقاء إلى مستوى استراتيجية التجارة الإلكترونية؟ نحن خبراء في التجارة الإلكترونية ومقرنا في دبي ويمكننا مساعدتك في تعزيز نمو الأعمال من خلال التجارة الإلكترونية. دعونا نعمل معا.

Other articles you might like