5 Prominent Benefits of CRM

Interested in the benefits of CRM? That’s great! But first what is a CRM? CRM (Customer Relationship Management) software is a platform that benefits both sellers and customers. Businesses get a set of tools that help them cultivate lasting, meaningful and profitable relationships with customers. The benefits of CRM stretch across the entire sales cycle, from identifying prospects and converting them to loyal customers, to keeping them satisfied and returning for more. 

1. Manage all communications and interactions with prospects. 

All communication, both internal and external can be managed through a CRM. This allows reps to track all parts of the buyer’s journey, including every interaction, email, phone call and more. For example, your CRM will help a rep determine if and when they need to reach back to a specific prospect. It will also help your reps remember whether or not they already sent a prospect the resources they requested. 

2. Better Relationships = Better Customer Retention 

As your company grows, so does your customer database. Eventually, it becomes more and more difficult to centralize and streamline your communications with customers, both potential and existing. Important conversations are hidden in emails, scattered around in spreadsheets, and lost on Post-it notes, leading to patchy and inconsistent interactions with customers. All of this leads to you losing money! But don’t worry, studies show that the answer to this problem could be a CRM system. Apart from such trending benefits, such as increasing sales by 30% and shortening the sales cycle, a CRM system can help businesses improve customer retention and satisfaction rates. 

3. Make Intelligent and Data-Driven Decisions 

Many CRM platforms offer data analytics tools that enable businesses to unlock insights that are invisible to the naked eye. You can measure just about anything from customer sentiment and whether you meet their expectations. A CRM allows you to create dashboards to organize customers based on different characteristics or demographics. This can help you target specific parts of your audience with different marketing campaigns that will make the biggest impact. These insights can also help businesses more accurately forecast and take the guesswork out of the planning for the future. 

4. Greater Efficiency For Multiple Teams 

CRM also allows you to automatically store communication that allows you to view emails, calendars, and phone call details in one easily accessible place. Add that to the ability for multiple teams to access the same information, it simply skyrockets the amount of achievable progress. Sales, marketing, and customer service teams can share valuable information about clients to continue to funnel them down the pipeline to get the desired results of closing sales, knowledge of new products, or excellent customer service. 

5. Simplifies the Sales and Marketing Processes 

A CRM system facilitates the development of better and more effective communication channels. Technological integrations like websites and interactive voice response systems can make work easier for the sales representatives as well as the organization. Consequently, businesses with a CRM have a chance to provide their customers with various ways of communication. Such strategies ensure appropriate delivery of communication and quick response to inquiries and feedback from customers. 

Want to learn more about CRM? Let us know how we can help by getting in touch. Parachute has a team of web designers and web developers in Dubai with over 40 years of collective experience. Get in touch.

هل أنت مهتم بفوائد سي ار ام؟ ذلك رائع! لكن أولاً ما هو نظام إدارة علاقات العملاء (سي ار ام)؟ يعد برنامج سي ار ام (إدارة علاقات العملاء) بمثابة منصة تفيد كل من البائعين والعملاء. تحصل الشركات على مجموعة من الأدوات التي تساعدها على تنمية علاقات دائمة وذات معنى ومربحة مع العملاء. تمتد فوائد إدارة علاقات العملاء (سي ار ام) عبر دورة المبيعات بأكملها، بدءًا من تحديد العملاء المحتملين وتحويلهم إلى عملاء مخلصين، إلى إبقائهم راضين والعودة للحصول على المزيد

 

1. إدارة جميع الاتصالات والتفاعلات مع العملاء المحتملين

يمكن إدارة كافة الاتصالات، الداخلية والخارجية، من خلال نظام إدارة علاقات العملاء (سي ار ام). يتيح ذلك للممثلين تتبع جميع أجزاء رحلة المشتري، بما في ذلك كل تفاعل وبريد إلكتروني ومكالمة هاتفية والمزيد. على سبيل المثال، سيساعد نظام إدارة علاقات العملاء (سي ار ام) الخاص بك تحديد ما إذا كان يحتاج إلى العودة إلى عميل محتمل معين ومتى. سيساعد ذلك أيضًا ممثليك على تذكر ما إذا كانوا قد أرسلوا بالفعل الموارد التي طلبوها إلى العميل المحتمل أم لا

 

2. علاقات أفضل = احتفاظ أفضل بالعملاء

مع نمو شركتك، تنمو قاعدة بيانات عملائك أيضًا. في نهاية المطاف، يصبح من الصعب أكثر فأكثر مركزية وتبسيط اتصالاتك مع العملاء، المحتملين والحاليين. يتم إخفاء المحادثات المهمة في رسائل البريد الإلكتروني، وتنتشر في جداول البيانات، وتفقد في الملاحظات اللاصقة، مما يؤدي إلى تفاعلات غير مكتملة وغير متسقة مع العملاء. كل هذا يؤدي إلى خسارة المال! لكن لا تقلق، فقد أظهرت الدراسات أن الحل لهذه المشكلة يمكن أن يكون نظام إدارة علاقات العملاء (سي ار ام). وبصرف النظر عن هذه الفوائد الشائعة، مثل زيادة المبيعات بنسبة 30٪ وتقصير دورة المبيعات، يمكن لنظام إدارة علاقات العملاء أن يساعد الشركات على تحسين معدلات الاحتفاظ بالعملاء ورضاهم

 

3. اتخذ قرارات ذكية ومبنية على البيانات

توفر العديد من منصات إدارة علاقات العملاء (سي ار ام) أدوات تحليل البيانات التي تمكن الشركات من فتح الرؤى غير المرئية بالعين المجردة. يمكنك قياس أي شيء تقريبًا بدءًا من معنويات العملاء وما إذا كنت تلبي توقعاتهم. يتيح لك نظام إدارة علاقات العملاء (سي ار ام) إنشاء لوحات معلومات لتنظيم العملاء بناءً على مواصفات أو خصائص ديموغرافية مختلفة. يمكن أن يساعدك ذلك في استهداف أجزاء معينة من جمهورك من خلال حملات تسويقية مختلفة من شأنها أن تحقق التأثير الأكبر. يمكن لهذه الرؤى أيضًا أن تساعد الشركات على التنبؤ بشكل أكثر دقة وإبعاد التخمين عن التخطيط للمستقبل

 

4. كفاءة أكبر لفرق متعددة

يتيح لك سي ار ام أيضًا تخزين الاتصالات تلقائيًا مما يسمح لك بعرض رسائل البريد الإلكتروني والتقويمات وتفاصيل المكالمات الهاتفية في مكان واحد يسهل الوصول إليه. أضف ذلك إلى قدرة فرق متعددة على الوصول إلى نفس المعلومات، فهذا ببساطة يزيد من مقدار التقدم الذي يمكن تحقيقه. يمكن لفرق المبيعات والتسويق وخدمة العملاء مشاركة معلومات قيمة حول العملاء لمواصلة توجيههم للحصول على النتائج المرجوة لإغلاق المبيعات أو معرفة المنتجات الجديدة أو خدمة العملاء الممتازة

 

5. يبسط عمليات البيع والتسويق

يسهل نظام إدارة علاقات العملاء (سي ار ام) تطوير قنوات اتصال أفضل وأكثر فعالية. يمكن للتكامل التكنولوجي مثل مواقع الويب وأنظمة الاستجابة الصوتية التفاعلية أن يجعل العمل أسهل لممثلي المبيعات وكذلك المؤسسة. وبالتالي، فإن الشركات التي لديها نظام إدارة علاقات العملاء (سي ار ام) لديها فرصة لتزويد عملائها بطرق مختلفة للاتصال. تضمن مثل هذه الاستراتيجيات التوصيل المناسب للاتصالات والاستجابة السريعة للاستفسارات والتعليقات من العملاء

هل تريد معرفة المزيد عن إدارة علاقات العملاء (سي ار ام)؟ أخبرنا كيف يمكننا المساعدة من خلال التواصل معنا. لدى باراشوت فريق من مصممي الويب ومطوري الويب في دبي يتمتعون بخبرة جماعية تزيد عن 40 عامًا. ابقى على تواصل معنا

Other articles you might like