6 Key Aspects of Mobile SEO

Did you know that people spend 70% of their internet time on mobile? This means that if your website doesn’t look good on mobiles – you’ll risk losing an abundance of leaders for your business. To succeed as a brand, you need to know the key aspects of mobile SEO. 

Mobile SEO is the practice of optimizing your website for users on smartphones and tablets. Mobile optimization also includes making your site resources accessible to search engine spiders. Here are six aspects of mobile SEO that every brand should consider. 

1. Utilize SEO Tools 

If you want to work on your mobile SEO, you need to become familiar with Google Search Console, Google Analytics, and other SEO tools. SEO tools will be a big help if you want to find out how your site is doing in the search results. For instance, in Search Console – you’ll be able to see how mobile and desktop users use words to find what they need. You need to find out what users are searching for so you can target the right words. 

2. Make Sure Google Can Access and Crawl Everything 

One of the most important steps towards mobile optimization is to let Googlebot access and crawl JavaScript, CSS, and images on your website. Try using the “URL inspection tool in Google Search Console and see if there are any issues with your page. Tackle all those issues to see an improvement in your website’s performance and Google rankings. 

3. Integrate Responsive Design 

A responsive design is a crucial component of creating a mobile-friendly website. When you use a responsive design, you’re ensuring that your website adapts to any device a user uses. Whether it’s a smartphone or tablet – it’s your responsibility to give the best mobile experiences for your customers. Integrating a responsive design will make it easier for your audience to browse your site and access the information they are looking for. Parachute has a team of web designers with 10+ years of experience who would love to help you create a responsive website. Get in touch now. 

4. Research Mobile Keywords 

You can never overestimate the importance of keyword research for SEO. You must keep in mind that you need to have strong and right keywords both for mobile and desktop. How you show up for mobile keywords vs. desktop keywords can be different – and this can be different for each location you are optimized for as well. So if you haven’t been focusing on mobile keywords, you should start looking into it right away. SEMrush has a feature where you can research mobile keywords separately and compare them to desktop keywords. You can also easily learn about your competitors’ in a mobile segment too. 

5. Create a Seamless Experience 

According to Google, 63% of people expect seamless website experiences from brands but only 42% believe they get it. Your website should be customer-focused, therefore, while creating your content and your website – you need to put yourselves in your customers’ position. Since mobile devices have smaller screen sizes, it’s important to keep your website content as concise and meaningful as possible. You also need to follow all on-page factors like optimizing your titles and meta descriptions and more for the best results. 

6. Work with an SEO Agency in Dubai 

Instead of worrying and stressing about your Mobile SEO – work with an SEO agency. When you work with an SEO agency in Dubai like Parachute – you’re not only hiring an individual but a group of digital marketing and SEO experts who can guarantee you the results your business wants. Contact us today for a free SEO consultation. 

هل تعلم أن الأشخاص يقضون 70% من وقتهم على النت باستخدام الموبايل؟ وهذا يعني أنه إذا كان موقع الويب الخاص بك لا يبدو جيدًا على الموبايل، فسوف تخاطر بفقدان الكثير من الزبائن. لتحقيق النجاح كعلامة تجارية (براند)، تحتاج إلى معرفة الجوانب الرئيسية لتحسين محركات البحث (سيو) على الأجهزة المحمولة

سيو الموبايل هي عملية لتحسين موقع الويب الخاص بك للمستخدمين على الهواتف الذكية والأجهزة اللوحية. يتضمن تحسين الأجهزة المحمولة أيضًا إتاحة الوصول إلى موارد موقعك لمحركات البحث. فيما يلي ستة جوانب لتحسين محركات البحث للموبايل يجب على كل علامة تجارية مراعاتها

1. استخدم أدوات تحسين محركات البحث (سيو)

إذا كنت ترغب في العمل على تحسين محركات البحث للموبايل، فأنت بحاجة إلى التعرف على وحدة تحكم بحث و تحليلات جوجل، وأدوات تحسين محركات البحث الأخرى. ستكون أدوات تحسين محركات البحث (سيو) بمثابة مساعدة كبيرة إذا كنت تريد معرفة أداء موقعك في نتائج البحث. على سبيل المثال، في وحدة تحكم البحث – ستتمكن من معرفة الكلمات المستعملة من طرف مستخدمي الأجهزة المحمولة والحاسوب للعثور على ما يحتاجون إليه. تحتاج إلى معرفة ما يبحث عنه المستخدمون حتى تتمكن من استهداف الكلمات الصحيحة

2. تأكد من قدرة جوجل على الوصول إلى كل شيء

تتمثل إحدى أهم الخطوات لتحسين أداء الأجهزة المحمولة في السماح لـ جوجل بوت بالوصول إلى جافا سكريبت و سي اس اس والصور الموجودة على موقع الويب الخاص بك والزحف إليها. حاول استخدام “أداة فحص عنوان الرابط في وحدة تحكم بحث جوجل ومعرفة ما إذا كانت هناك أية مشكلات في صفحتك. تعامل مع كل هذه المشكلات لترى تحسنًا في أداء موقع الويب الخاص بك وتصنيفات جوجل

3. دمج التصميم سريع الاستجابة

يعد التصميم سريع الاستجابة عنصرًا حاسمًا في إنشاء موقع ويب متوافق مع الموبايل. عندما تستخدم تصميمًا سريع الاستجابة، فإنك تضمن أن موقع الويب الخاص بك يتلاءم مع أي جهاز يستخدمه المستخدم. سواء كان هاتفًا ذكيًا أو جهازًا لوحيًا، تقع على عاتقك مسؤولية تقديم أفضل تجارب استعمال الموبايل لعملائك. سيؤدي دمج التصميم سريع الاستجابة إلى تسهيل تصفح موقعك والوصول إلى المعلومات التي يبحثون عنها. لدى باراشوت فريق من مصممي الويب الذين يتمتعون بخبرة تزيد عن 10 سنوات والذين يرغبون في مساعدتك في إنشاء موقع ويب سريع الاستجابة. تواصل معنا الآن

4. البحث عن الكلمات الرئيسية للموبايل

لا يمكنك أبدًا المبالغة في تقدير أهمية البحث عن الكلمات الرئيسية لتحسين محركات البحث. يجب أن تضع في اعتبارك أنك بحاجة إلى كلمات رئيسية قوية وصحيحة لكل من الهاتف المحمول والحاسوب. يمكن أن تختلف كيفية ظهورك للكلمات الرئيسية للموبايل مقارنة بالكلمات الرئيسية للحاسوب – ويمكن أن يختلف هذا أيضًا بالنسبة لكل موقع تم تحسينك له. لذا، إذا لم تكن تركز على الكلمات الرئيسية للموبايل، فيجب أن تبدأ في النظر اليها على الفور. يحتوي موقع سيمرش على ميزة حيث يمكنك البحث عن الكلمات الرئيسية للجوال بشكل منفصل ومقارنتها بالكلمات الرئيسية للحاسوب. يمكنك أيضًا التعرف بسهولة على منافسيك على الموبايل أيضًا

5. أنشئ تجربة سلسة

وفقًا لشركة جوجل، يتوقع 63% من الأشخاص تجارب مواقع ويب سلسة من العلامات التجارية ولكن 42% فقط يعتقدون أنهم يحصلون عليها. يجب أن يركز موقع الويب الخاص بك على العملاء، لذلك، أثناء إنشاء المحتوى الخاص بك وموقع الويب الخاص بك، يجب أن تضعوا أنفسكم في موضع عملائك. نظرًا لأن أجهزة الموبايل تحتوي على أحجام شاشات أصغر، فمن المهم الحفاظ على محتوى موقع الويب الخاص بك موجزًا وهادفًا قدر الإمكان. تحتاج أيضًا إلى اتباع جميع العوامل الموجودة على الصفحة مثل تحسين العناوين والأوصاف التعريفية والمزيد للحصول على أفضل النتائج

6. العمل مع وكالة تحسين محركات البحث (سيو) في دبي

بدلًا من القلق والتوتر بشأن تحسين محركات البحث على الأجهزة المحمولة، اعمل مع إحدى وكالات تحسين محركات البحث. عندما تعمل مع وكالة تحسين محركات البحث (سيو) في دبي مثل باراشوت – فأنت لا تقوم بتعيين فرد فحسب، بل مجموعة من خبراء التسويق الرقمي وخبراء تحسين محركات البحث (سيو) الذين يمكنهم ضمان النتائج التي يريدها عملك. اتصل بنا اليوم للحصول على استشارة مجانية حول تحسين محركات البحث (سيو)

Other articles you might like