Top 6 Reasons for Rebranding

We know that the thought of rebranding your business can feel daunting. Not only can it be time-consuming, but the results can also be potentially disastrous. However, we believe that rebranding also has many benefits. You might be thinking that rebranding is just about design but it’s much more than that. It’s so much bigger than that, it’s about looking inward, refining your brand voice and accurately positioning your brand within the market. 

1. Re-invigorate Your Business 

Rebranding is not just a vanity exercise but a calculated business decision. It’s a conscious decision to improve your business reputation and image. Dated branding not only damages your brand’s reputation but also demotivates your employees. A fresh new brand identity can add energy to your business, both inside and out. 

2. Attract New Customers 

If your brand has been in the market for a long time, your company message may have become stagnant and irrelevant to your audience. Your goals and mission as a company may have changed over time to your customer’s unique needs and challenges and your brand may not clearly reflect that anymore. By rebranding your image and your brand personality, you will be able to attract new customers and rekindle interest from your existing customers. 

3. More Engagement 

Engagement is one of the key metrics for rebranding success. When done right, rebranding will boost your website and social media engagement. If you want more comments on your website, and get more shares and likes on social media, rebranding is a must. Coca Cola’s ‘Share a Coke’ campaign is an excellent example of simple rebranding which generated massive amounts of engagement.

4. Helps Improve SEO Rankings 

Neil Patel, an SEO expert claims that Google has been putting more emphasis on brands. He believes that if you have solid branding, you’ll be able to rank higher. His traffic on neilpatel.com bounced from 240,839 month to month clients in June to 454,382 in August 2016, right after he has done rebranding. 

5. You Don’t Have to Change Everything

One of the most significant mistakes that a company can make during the rebranding process is to change everything at one go even if it is unnecessary. There are some elements of your brand that will not require a new identity. Sometimes the simple act of refreshing your brand colors or changing a name is all you need. You can even change the way your name looks instead of a complete overhaul much like what Airbnb did with their logo update.

6. Stand Out From Your Competition 

Rebranding can help you develop a new positioning against your competitors. You may find yourself not competing with them anymore, or even better than they are because of the rebranding process. It is possible that by doing so, you will be able to create a much stronger brand identity and consumer awareness in general for your brand. 

Parachute is a branding agency that offers significant solutions to brand problems by adding real value through bold designs and inventive storytelling. Contact us today.

 

نحن نعلم أن فكرة تغيير العلامة التجارية لشركتك قد تكون أمرًا شاقًا. لا يمكن أن يستغرق الأمر وقتًا طويلاً فحسب، بل قد تكون النتائج كارثية أيضًا. ومع ذلك، نعتقد أن تغيير العلامة التجارية له أيضًا فوائد عديدة. ربما تعتقد أن تغيير العلامة التجارية يتعلق فقط بالتصميم ولكنه أكثر من ذلك بكثير، فهو يتعلق بالنظر إلى الداخل وتحسين صوت علامتك التجارية ووضع علامتك التجارية بدقة في السوق

 

1. اعادة تنشيط عملك
إن تغيير العلامة التجارية ليس مجرد روتين، بل هو قرار تجاري محسوب. إنه قرار واعي لتحسين سمعة عملك وصورته. العلامة التجارية القديمة لا تضر بسمعة علامتك التجارية فحسب، بل تثبط عزيمة موظفيك أيضًا. يمكن لهوية العلامة التجارية الجديدة أن تضيف طاقة إلى عملك، من الداخل والخارج

 

2. جذب عملاء جدد
إذا كانت علامتك التجارية موجودة في السوق لفترة طويلة، فقد تصبح رسالة شركتك راكدة وغير ذات صلة بجمهورك. ربما تغيرت أهدافك ومهمتك كشركة بمرور الوقت وفقًا للاحتياجات والتحديات الفريدة لعميلك وقد لا تعكس علامتك التجارية ذلك بوضوح بعد الآن. من خلال إعادة تصميم صورتك وشخصية علامتك التجارية، ستتمكن من جذب عملاء جدد وتجديد اهتمام عملائك الحاليين

 

3. المزيد من التفاعل

يعد التفاعل أحد المقاييس الرئيسية لنجاح إعادة تصميم العلامة التجارية. عندما يتم ذلك بشكل صحيح، فإن تغيير العلامة التجارية سيعزز موقع الويب الخاص بك والمشاركة في وسائل التواصل الاجتماعي. إذا كنت تريد المزيد من التعليقات على موقع الويب الخاص بك، والحصول على المزيد من المشاركات والإعجابات على وسائل التواصل الاجتماعي، فإن تغيير العلامة التجارية أمر لا بد منه. تُعد حملة “Share a Coke” التي أطلقتها شركة كوكا كولا مثالًا ممتازًا لإعادة تصميم العلامة التجارية بشكل بسيط مما أدى إلى توليد قدر هائل من التفاعل

4. يساعد على تحسين تصنيفات سيو

يدعي نيل باتيل، خبير تحسين محركات البحث (سيو)، أن شركة غوغل قد ركزت بشكل أكبر على العلامات التجارية. وهو يعتقد أنه إذا كان لديك علامة تجارية قوية، فستتمكن من الحصول على مرتبة أعلى. ارتفعت ايراداته على موقع neilpatel.com من 240,839 عميلًا شهريًا في يونيو إلى 454,382 عميلًا في أغسطس 2016، مباشرة بعد قيامه بتغيير علامته التجارية

5. ليس عليك تغيير كل شيء

 

أحد أهم الأخطاء التي يمكن أن ترتكبها الشركة أثناء عملية تغيير العلامة التجارية هو تغيير كل شيء دفعة واحدة حتى لو كان ذلك غير ضروري. هناك بعض عناصر علامتك التجارية التي لن تتطلب هوية جديدة. في بعض الأحيان يكون كل ما تحتاجه هو مجرد تحديث ألوان علامتك التجارية أو تغيير الاسم. يمكنك أيضًا تغيير الطريقة التي يظهر بها اسمك بدلاً من إجراء إصلاح شامل يشبه إلى حد كبير ما فعلته Airbnb بتحديث شعارها

6. تميز عن منافسيك

يمكن أن يساعدك تغيير العلامة التجارية في تطوير تموضع جديد أمام منافسيك. قد تجد نفسك لم تعد تتنافس معهم بعد الآن، أو حتى أفضل منهم بسبب عملية تغيير العلامة التجارية. من الممكن أنه من خلال القيام بذلك، ستتمكن من إنشاء هوية علامة تجارية أقوى بكثير ووعي المستهلك بشكل عام بعلامتك التجارية

باراشوت هي وكالة للعلامات التجارية تقدم حلولاً مهمة لمشاكل العلامة التجارية من خلال إضافة قيمة حقيقية من خلال التصميمات الجريئة والسرد المبتكر للقصص. تواصل معنا اليوم

Other articles you might like