Top 7 Benefits of Loyalty Programs You Don’t Wanna Miss

Did you know that customers believe that loyalty programs strengthen their relationship with brands? Furthermore, 65% of customers claim that they prioritize brands that offer loyalty programs. 

What are loyalty programs? 

Loyalty programs are those in which companies offer consumers certain incentives such as vouchers or discounts whenever they make a purchase, points, sample items, etc. We’ve gathered some of the best benefits of loyalty programs. 

1. Customer Retention 

The primary motive behind a loyalty program is to retain customers by rewarding them for their repeat purchase behavior. When you have a loyalty program – you’ll be able to motivate customers to buy again from your brand and establish habits. 75% of customers claim that they always prefer and trust brands that have loyalty programs. Furthermore, 76% of customers believe that loyalty programs strengthen their relationship with brands (Forbes). 

2. Increased Word of Mouth Advertising 

Word-of-mouth advertising is one of the most cost-effective and efficient forms of advertising out there. When a customer is satisfied with the benefits they receive from a loyalty program – they are more likely to tell their friends about it since 73% of consumers are likely to recommend a brand that has a good loyalty program (Small Biz Genius). 

3. Motivate Customer Behaviors 

Happy and loyal customers will engage with your brand beyond purchases. If you want more social media buzz, you can offer incentives to loyalty members who post a review or a promotion about your brand’s products or service. Loyalty programs are very powerful since any behavior you want your customers to take – whether it’s sharing a discount code or signing up for a newsletter, can be incentivized with loyalty perks. 

4. Build Relationships with Customers 

An effective loyalty program will also help your brand in building long-term relationships and genuine connections with your customers. Customers who feel valued will always come back to purchase from your brand. Therefore, a strong connection with your brand will be crucial to ensure that consumers choose your brand over your competitors. 

5. Stand Out From the Competition 

According to McKinsey and Company, 71% of consumers believe that brands can differentiate themselves from their competitors through their loyalty programs. To be able to create meaningful loyalty programs, you need to get to know your target audience. You must do in-depth research to know what they like, what they need, their behavior and more so you can come up with a way to add more value to their buying journey. 

6. Loyalty Programs Help Attract New Customers

Not only does loyalty programs help retain customers, it also helps you generate new leads. Today, customers simply love special offers, freebies, and the sense that they’re building a real connection and relationship with a business. In fact, a recent study from KPMG reveals that 75% of customers would switch brands for a better loyalty program. 

7. Loyalty Programs Lead to Customer Loyalty 

The main purpose of loyalty programs is to build loyalty and if you have a great one – you’ll surely increase your customer loyalty. If you think of ways how you can personalize your loyalty programs and make them creative, the impact will become even better. At the end of the day, you want your customers to have an emotional connection with you so you can continue to build brand loyalty. 

Need help with creating a strategy for your loyalty program? Let us know your ideas and we’ll be glad to help you turn them into reality. Parachute is a digital marketing agency that has 10+ years of experience in helping brands drive both brand awareness and brand growth. Contact us now.

هل تعلم أن العملاء يعتقدون أن برامج الولاء تعزز علاقتهم بالعلامات التجارية؟ علاوة على ذلك، يقول 65% من العملاء أنهم يعطون الأولوية للعلامات التجارية التي تقدم برامج الولاء

ما هي برامج الولاء؟ 

برامج الولاء هي تلك التي تقدم فيها الشركات للمستهلكين حوافز معينة مثل القسائم أو الخصومات عند إجراء عملية شراء أو نقاط أو عينات من العناصر وما إلى ذلك. لقد جمعنا بعضًا من أفضل فوائد برامج الولاء

1. الاحتفاظ بالعملاء 

الدافع الأساسي وراء برنامج الولاء هو الاحتفاظ بالعملاء من خلال مكافأتهم على سلوك الشراء المتكرر. عندما يكون لديك برنامج ولاء – ستتمكن من تحفيز العملاء على الشراء مرة أخرى من علامتك التجارية وترسيخ عاداتهم. يزعم 75% من العملاء أنهم يفضلون دائمًا العلامات التجارية التي لديها برامج ولاء ويثقون بها. علاوة على ذلك، يعتقد 76% من العملاء أن برامج الولاء تعزز علاقتهم بالعلامات التجارية (فوربس)

2. زيادة عدد الإعلانات الشفهية

يعد الإعلان الشفهي أحد أكثر أشكال الإعلان فعالية من حيث التكلفة والفعالية. عندما يكون العميل راضيًا عن المزايا التي يتلقاها من برنامج الولاء – فمن المرجح أن يخبر أصدقاءه عنه حيث من المرجح أن يوصي 73% من المستهلكين بعلامة تجارية تتمتع ببرنامج ولاء جيد (Small Biz Genius)

3. تحفيز سلوكيات العميل
سوف يتفاعل العملاء السعداء والمخلصون مع علامتك التجارية بما يتجاوز عمليات الشراء. إذا كنت تريد المزيد من المشاركات على وسائل التواصل الاجتماعي، فيمكنك تقديم حوافز لأعضاء الولاء الذين ينشرون مراجعة أو عرضًا ترويجيًا حول منتجات أو خدمات علامتك التجارية. تعد برامج الولاء قوية جدًا نظرًا لأن أي سلوك تريد أن يتخذه عملاؤك – سواء كان ذلك مشاركة رمز الخصم أو الاشتراك في رسالة إخبارية، يمكن تحفيزه من خلال امتيازات الولاء

4. بناء علاقات مع العملاء 

سيساعد برنامج الولاء الفعال أيضًا علامتك التجارية في بناء علاقات طويلة الأمد واتصالات حقيقية مع عملائك. العملاء الذين يشعرون بالتقدير سيعودون دائمًا للشراء من علامتك التجارية. لذلك، سيكون الارتباط القوي بعلامتك التجارية أمرًا بالغ الأهمية لضمان اختيار المستهلكين لعلامتك التجارية على حساب منافسيك 

5. تميز عن المنافسين 

وفقًا لشركة ماكينزي آند كومباني، يعتقد 71% من المستهلكين أن العلامات التجارية يمكنها تمييز نفسها عن منافسيها من خلال برامج الولاء الخاصة بها. لتتمكن من إنشاء برامج ولاء هادفة، عليك أن تتعرف على جمهورك المستهدف. يجب عليك إجراء بحث متعمق لمعرفة ما يحبونه وما يحتاجون إليه وسلوكهم والمزيد حتى تتمكن من التوصل إلى طريقة لإضافة المزيد من القيمة إلى رحلة الشراء الخاصة بهم

6. تساعد برامج الولاء على جذب عملاء جدد

لا تساعد برامج الولاء على الاحتفاظ بالعملاء فحسب، بل تساعدك أيضًا على توليد عملاء محتملين جدد. اليوم، يحب العملاء ببساطة العروض الخاصة والهدايا المجانية والشعور بأنهم يبنون اتصالًا وعلاقة حقيقية مع الشركة. في الواقع، كشفت دراسة حديثة أجرتها شركة KPMG أن 75% من العملاء قد يغيرون علاماتهم التجارية للحصول على برنامج ولاء أفضل

7. برامج الولاء تؤدي إلى ولاء العملاء 

الغرض الرئيسي من برامج الولاء هو بناء الولاء، وإذا كان لديك برنامج رائع – فمن المؤكد أنك ستزيد من ولاء عملائك. إذا فكرت في طرق يمكنك من خلالها تخصيص برامج الولاء الخاصة بك وجعلها مبتكرة، فسيصبح التأثير أفضل. في نهاية المطاف، تريد أن يكون لدى عملائك اتصال عاطفي معك حتى تتمكن من الاستمرار في بناء الولاء للعلامة التجارية

هل تحتاج إلى مساعدة في إنشاء إستراتيجية لبرنامج الولاء الخاص بك؟ أخبرنا بأفكارك وسنكون سعداء بمساعدتك في تحويلها إلى واقع. باراشوت هي وكالة تسويق الكتروني تتمتع بخبرة تزيد عن 10 سنوات في مساعدة العلامات التجارية على تعزيز الوعي بالعلامة التجارية ونموها. تواصل معنا الآن

Other articles you might like