What is Branding and Why Branding Matters

Your brand defines who you are and it’s more important than you think. Some people think that branding is only about logos and colours but the reality is your brand is the entire identity of your business. Branding has always played a vital role in digital marketing but it’s more important now than ever considering how consumers get exposed to thousands of brands every day. 

Branding vs Marketing

Branding is about defining who you are as a company. This includes but is not limited to your brand’s mission, values, logo, website, brand style guidelines and more. Branding is focused on storytelling. Marketing, on the other hand, focuses on using tools and strategies such as paid ads, social media, emails, and SEO to actively promote your brand to customers. In short, branding is who you are and marketing is how you build awareness and generate sales. 

Who needs branding?

No matter what your brand offers or whatever industry you’re in, you will need great branding to give you a major edge in today’s increasingly competitive markets. If you want to succeed as a business in Dubai, you need to make a good first impression on customers and you can only do that by having strong branding. 

Why Branding is Important 

1. Branding tells your stories. 

Your branding will convey what’s special about your brand and it will help you grab the attention of your target audience. Consistent branding increases revenue by 32% (Forbes). This is because people are more likely to purchase from a brand when they can relate to the brand’s stories. By sharing your brand’s stories, your customers are going to find your brand more memorable. 

2. Branding builds trust and connection. 

To gain the trust of your target audience, you need to give them a reason to test your brand’s offerings. That reason will depend on your branding. By establishing a strong branding, you’ll be able to deeply connect with your customers which is a gradual process that will lead to a good reputation. 

3. Branding increases your credibility. 

If you’re a start-up in Dubai, we know it can be hard to get customers. Oftentimes, brands charge way less than what they deserve just to gain customers. With branding, you can justify and communicate your brand’s uniqueness and charge what you’re worth. If you have strong branding, people are more likely to view your credibility and will be willing to pay higher prices for your brand offerings. 

4. Branding speeds up the buyer’s journey. 

The buyer’s journey has 4 basic stages: awareness, consideration, purchasing, and purchasing again. Branding complements and makes each stage more valuable and memorable for every customer which will help them decide to purchase from your brand even faster. 

5. Branding sets you apart from competitors. 

Branding is crucial for every business as it sets your brand apart from your competitors. Your branding defines what you stand for and tells customers what they can expect from you. To be able to stand out from all the noise on the Internet, your brand needs to combine design, storytelling, and crafting user-centred experiences which are all related to branding. 

Why Does Branding Matter? 

Your branding explains who you are, why you’re valuable, and what makes you special. Branding matters because it helps you succeed and grow in a world full of brands. Once you have established a strong brand identity, your brand will live in the hearts and minds of your customers which will make them choose your brand over others. 

Ready to tell your story to the world? Parachute is a leading branding agency in Dubai that would love to share your stories with you. Let’s start on your project. 

تحدد علامتك التجارية (البراند) هويتك، وهي أكثر أهمية مما تعتقد. يعتقد بعض الأشخاص أن العلامة التجارية (البراند) تتعلق فقط بالشعارات والألوان، ولكن الحقيقة هي أن علامتك التجارية (البراند) هي الهوية الكاملة لشركتك. لقد لعبت العلامة التجارية (البراند) دائمًا دورًا حيويًا في التسويق الالكتروني، لكنها أصبحت أكثر أهمية الآن من أي وقت مضى بالنظر إلى كيفية تعرض المستهلكين لآلاف العلامات التجارية كل يوم 

العلامة التجارية (البراند) مقابل التسويق

العلامة التجارية (البراند) تدور حول تحديد هويتك كشركة. يتضمن ذلك، على سبيل المثال، مهمة علامتك التجارية وقيمها وشعارها وموقعها الإلكتروني وإرشادات أسلوب علامتك التجارية والمزيد. تركز العلامة التجارية على رواية القصص. من ناحية أخرى، يركز التسويق على استخدام الأدوات والاستراتيجيات مثل الإعلانات المدفوعة ووسائل التواصل الاجتماعي ورسائل البريد الإلكتروني وتحسين محركات البحث للترويج لعلامتك التجارية (البراند) بشكل فعال للعملاء. باختصار، العلامة التجارية هي شخصيتك، والتسويق هو كيفية بناء الوعي وتحقيق المبيعات 

من الذي يحتاج إلى العلامات التجارية (البراند)

بغض النظر عما تقدمه علامتك التجارية أو أي مجال تعمل فيه، ستحتاج إلى علامة تجارية (البراند) رائعة لتمنحك ميزة كبيرة في أسواق اليوم التي تشهد تنافسية متزايدة. إذا كنت ترغب في النجاح كشركة في دبي، فأنت بحاجة إلى ترك انطباع أول جيد لدى العملاء ولا يمكنك القيام بذلك إلا من خلال وجود علامة تجارية قوية

لماذا تعتبر العلامة التجارية (البراند) مهمة

1. العلامة التجارية (البراند) تحكي قصتك 

ستنقل علامتك التجارية ما هو مميز في علامتك التجارية وستساعدك على جذب انتباه جمهورك المستهدف. العلامة التجارية (البراند) المتسقة تزيد الإيرادات بنسبة 32% (فوربس). وذلك لأن الأشخاص من المرجح أن يشتروا من علامة تجارية عندما يكون بإمكانهم الارتباط بقصص العلامة التجارية. من خلال مشاركة قصص علامتك التجارية(البراند)، سيجد عملاؤك أن علامتك التجارية لا تُنسى 

2. العلامة التجارية تبني الثقة والتواصل

لكسب ثقة جمهورك المستهدف، عليك أن تمنحهم سببًا لاختبار عروض علامتك التجارية. سيعتمد هذا السبب على علامتك التجارية. من خلال إنشاء علامة تجارية قوية، ستتمكن من التواصل بعمق مع عملائك وهي عملية تدريجية ستؤدي إلى سمعة جيدة

3. العلامة التجارية تزيد من مصداقيتك

إذا كنت شركة ناشئة في دبي، فنحن نعلم أنه قد يكون من الصعب الحصول على عملاء. في كثير من الأحيان، تتقاضى العلامات التجارية رسومًا أقل بكثير مما تستحقه فقط لكسب العملاء. من خلال العلامة التجارية، يمكنك تبرير تفرد علامتك التجارية وإيصالها وتحصيل ما تستحقه. إذا كانت لديك علامة تجارية قوية، فمن المرجح أن يرى الناس مصداقيتك وسيكونون على استعداد لدفع أسعار أعلى مقابل عروض علامتك التجارية

4. تعمل العلامة التجارية على تسريع رحلة المشتري 

تتكون رحلة المشتري من 4 مراحل أساسية: الوعي، والتفكير، والشراء، والشراء مرة أخرى. تكمل العلامة التجارية كل مرحلة وتجعلها أكثر قيمة ولا تنسى لكل عميل مما سيساعدهم على اتخاذ قرار الشراء من علامتك التجارية بشكل أسرع 

5. العلامة التجارية تميزك عن المنافسين 

تعد العلامة التجارية أمرًا بالغ الأهمية لكل عمل تجاري لأنها تميز علامتك التجارية عن منافسيك. تحدد علامتك التجارية ما تمثله وتخبر العملاء بما يمكن أن يتوقعوه منك. لكي تكون قادرًا على التميز وسط كل الضجيج على الإنترنت، تحتاج علامتك التجارية إلى الجمع بين التصميم وسرد القصص وصياغة تجارب تتمحور حول المستخدم والتي ترتبط جميعها بالعلامة التجارية

لماذا تعتبر العلامة التجارية مهمة 

تشرح علامتك التجارية من أنت، وسبب أهميتك، وما الذي يجعلك مميزًا. العلامة التجارية مهمة لأنها تساعدك على النجاح والنمو في عالم مليء بالعلامات التجارية. بمجرد إنشاء هوية قوية لعلامتك التجارية، ستعيش علامتك التجارية في قلوب وعقول عملائك مما سيجعلهم يختارون علامتك التجارية على غيرها

هل أنت مستعد لرواية قصتك للعالم؟ باراشوت هي وكالة رائدة في مجال العلامات التجارية في دبي وترغب في مشاركة قصصك معك. لنبدأ في مشروعك

Other articles you might like