5 Benefits of Facebook Ads for Businesses in Dubai

So you probably heard that Facebook ads can benefit your business but do you know just how much they can do for you? We’re here to tell you that Facebook ads can give you lots of opportunities from brand awareness, brand loyalty and brand growth. 

Facebook Advertising Statistics 

  • Facebook reported that 2.18 billion people can be reached through ads (SMPerth). 
  • The average cost per click for a Facebook ad is only $1.72 (Oberlo).
  • The average Facebook ad conversion rate across all industries is 9.21% (Wordstream)

1. Micro Target Your Audiences 

Social media advertising, most especially Facebook gives brands in Dubai the ability to target audiences by using data from users. Micro-targeting is one of the biggest benefits of Facebook ads since the platform has very rich data. Facebook ads allow brands to be extremely precise when it comes to targeting their audiences. You can create ads based on your target audience’s age, location, interests, income, recent purchases and so much more. Facebook’s ad network also uses “Audience Insights” with aggregate data on people who interact with your brand. This level of insight can give brands so much more capabilities to effectively target their desired audience. 

2. Facebook Ads can also run on Instagram 

You probably already know that Facebook also owns Instagram. Therefore, whenever you run any Facebook ads you can have the option to place the same ads on Instagram as well. This will allow you to reach more potential customers who may not be active on Facebook but are always active on Instagram. You can do this through Ads Manager or Facebook Business Suite to manage your ads both for Facebook and Instagram. 

3. It’s Budget-friendly 

If you think Facebook ads are extremely expensive, you’re wrong. Facebook ads can be paid with either pay-per-click or per 1,000 impressions which is also known as CPM (Cost per Mille). Brands have the ability to set daily budgets which can help you have maximum control over your budget. Facebook also has a Campaign Budget Optimization (CBO campaign) option wherein Facebook will automatically optimize and divide the usage of your given budget within a campaign to help you gain the best results. 

4. Your Audience is on Facebook 

Did you know that 80% of all Internet users are active on Facebook and approximately 1.93 billion people are daily active users? Regardless of who your target audiences are, they are definitely using Facebook. If you’re not setting up Facebook ad campaigns, then you’re missing out on the opportunity to convert so many users into customers. 

5. Facebook ads work great with organic posts 

Unlike in Google Search Ads where you need to run separate SEO and PPC campaigns, Facebook ads allow you to promote any of your previous organic campaigns or content. Boosted posts will allow you to get your previous content and reach more potential customers. This will also help you increase shares, comments, and raise more awareness for your brand. 

Looking for a Digital Marketing Agency in Dubai with Facebook Ads expertise? We’re the team you’re looking for. Get in touch with us to get a free proposal. 

 

ربما سمعت أن إعلانات الفيسبوك يمكن أن تفيد عملك ولكن هل تعرف مقدار ما يمكن أن تفعله لك؟ نحن هنا لنخبرك أن إعلانات فيسبوك يمكن أن تمنحك الكثير من الفرص بدءًا من الوعي بالعلامة التجارية والولاء لها ونموها

 

إحصائيات إعلانات الفيسبوك 

 

  •  
  • أفاد فيسبوك أنه يمكن الوصول إلى 2.18 مليار شخص من خلال الإعلانات (SMPerth)
  • يبلغ متوسط تكلفة النقرة لإعلان فيسبوك 1.72 دولارًا فقط (أوبرلو)
  • يبلغ متوسط معدل تحويل إعلانات فيسبوك في جميع الصناعات 9.21% (Wordstream)

1. استهدف جمهورك بشكل دقيق

 

تمنح الإعلانات عبر وسائل التواصل الاجتماعي، وخاصة فيسبوك، العلامات التجارية في دبي القدرة على استهداف الجماهير باستخدام بيانات المستخدمين. يعد الاستهداف الدقيق أحد أكبر فوائد إعلانات فيسبوك نظرًا لأن النظام الأساسي يحتوي على بيانات غنية جدًا. تسمح إعلانات فيسبوك للعلامات التجارية بأن تكون دقيقة للغاية عندما يتعلق الأمر باستهداف جماهيرها. يمكنك إنشاء إعلانات بناءً على عمر جمهورك المستهدف وموقعه واهتماماته ودخله ومشترياته الأخيرة وغير ذلك الكثير. تستخدم شبكة إعلانات Facebook أيضًا “Audience Insights” مع بيانات مجمعة عن الأشخاص الذين يتفاعلون مع علامتك التجارية. يمكن لهذا المستوى من الرؤية أن يمنح العلامات التجارية إمكانات أكبر بكثير لاستهداف الجمهور المطلوب بشكل فعال
2. يمكن أيضًا تشغيل إعلانات الفيسبوك على انستقرام

 

2. يمكن أيضًا تشغيل إعلانات الفيسبوك على انستقرام

ربما تعلم بالفعل أن فيسبوك يمتلك انستقرام. لذلك، عندما تقوم بتشغيل أي إعلانات على فيسبوك، يمكنك أن يكون لديك خيار وضع نفس الإعلانات على انستقرام أيضًا. سيسمح لك هذا بالوصول إلى المزيد من العملاء المحتملين الذين قد لا يكونون نشطين على فيسبوك ولكنهم نشطون دائمًا على انستقرام. يمكنك القيام بذلك من خلال Ads Manager أو Facebook Business Suite لإدارة إعلاناتك لكل من Facebook وInstagram

 

3. إنها منخفضة الميزانية
إذا كنت تعتقد أن إعلانات الفيسبوك باهظة الثمن للغاية، فأنت مخطئ. يمكن الدفع لإعلانات فيسبوك إما عن طريق الدفع لكل نقرة أو لكل 1000 ظهور وهو ما يُعرف أيضًا باسم التكلفة لكل ألف ظهور (التكلفة لكل ميل). تتمتع العلامات التجارية بالقدرة على تحديد ميزانيات يومية مما قد يساعدك في التحكم بأقصى قدر من ميزانيتك. يحتوي فيسبوك أيضًا على خيار تحسين ميزانية الحملة (حملة CBO) حيث سيقوم فيسبوك تلقائيًا بتحسين وتقسيم استخدام ميزانيتك المحددة داخل الحملة لمساعدتك في الحصول على أفضل النتائج

 

4. جمهورك موجود على الفيسبوك
هل تعلم أن 80% من جميع مستخدمي الإنترنت ينشطون على فيسبوك وأن ما يقرب من 1.93 مليار شخص هم مستخدمون نشطون يوميًا؟ بغض النظر عن جمهورك المستهدف، فمن المؤكد أنهم يستخدمون فيسبوك. إذا لم تقم بإعداد حملات إعلانية على فيسبوك، فأنت تفوت فرصة تحويل العديد من المستخدمين إلى عملاء

 

5. تعمل إعلانات فيسبوك بشكل رائع مع المنشورات الغير مدفوعة

على عكس إعلانات بحث قوقل، حيث تحتاج إلى تشغيل حملات منفصلة لتحسين محركات البحث (SEO) وPPC، تسمح لك إعلانات Facebook بالترويج لأي من حملاتك أو محتواك السابق. ستسمح لك المنشورات المعززة بالحصول على المحتوى السابق الخاص بك والوصول إلى المزيد من العملاء المحتملين. سيساعدك هذا أيضًا على زيادة المشاركات والتعليقات وزيادة الوعي بعلامتك التجارية

 

هل تبحث عن وكالة تسويق الكتروني في دبي تتمتع بخبرة في مجال الإعلانات عبر الفيسبوك؟ نحن الفريق الذي تبحث عنه. تواصل معنا للحصول على اقتراح مجاني

Other articles you might like