Top 5 Customer Expectations You Need To Know in 2022

Customers’ expectations change every minute of the day. You must keep up with these expectations to keep your customers happy and loyal to your brand. At the end of the day, your customer service is what makes you stand out from your competitors. According to a Forrester report, nearly 95% of brand managers say that providing a good customer experience is a top strategic priority. Here are the top 6 customer expectations you need to know this 2022.

1. Customers want supportive communication.

Many brands have retracted from the limelight during the pandemic. However, not talking to customers is never a good idea even during a pandemic. Customers are expecting brands to provide support to them through good times and bad times. 77% of customers want companies to be helpful throughout their ‘new everyday life’. Instead of leaving customers in the dark, what you need to do is adjust your brand’s tone to be more supportive and inviting. Create more personalized experiences that can be helpful for your customers and build a better relationship with them to get to know what they expect from you.

2. Customers want to be a part of communities.

Customers are always looking to join communities that have the same interests as them. As a brand, it’s your responsibility to provide conversations that will help you turn your social media platforms into a community. When customers feel like they are a part of a community, they are most likely to become loyal customers because they know that they are being valued and heard. 

3. Customers want convenience. 

While the world is returning to normalcy, consumers still want brands to give them the ability to choose online or in-person shopping at any time. Consumers will always also choose brands that provide multiple convenient service options and pandemic-influenced convenient options. Therefore, you have to be creative and think of a strategy on how you could provide convenience whether that is through cashless payment, contactless delivery, etc. 

4. Customers want to feel respected. 

According to a survey, 58% of consumers are experiencing problems with customer support services at least once a month and share these experiences with their immediate surroundings. 

This poses a great threat to the reputation of organizations in the long run. Regardless of what issues they have, customers want to feel respected and must feel like your brand is making an effort to solve the problem they are facing. You can do this by offering a chatbot that’s available 24/7 or setting up a business Whatsapp account where customers can directly message whenever they face a problem.

5. Customers appreciate genuineness.

Last but not the least, customers expect honesty and genuineness from brands. Do not advertise or market anything that you do not offer. The last thing you want is to make false and unnecessary claims. Misinformation could only hurt your business tremendously and you will lose out on a lot of current and prospective customers. 

Want to drive business growth? Parachute is a digital marketing agency who can help you understand your customers’ needs and work on a strategy that will make you generate more leads. Contact us now for a free consultation. 


أهم 5 توقعات للعملاء يجب أن تعرفها في عام 2022

تتغير توقعات العملاء في كل دقيقة من اليوم. يجب عليك مواكبة هذه التوقعات لإبقاء عملائك سعداء ومخلصين لعلامتك التجارية. في نهاية المطاف، خدمة العملاء الخاصة بك هي ما يجعلك متميزًا عن منافسيك. وفقًا لتقرير فوريستر، يقول ما يقرب من 95% من مديري العلامات التجارية إن توفير تجربة جيدة للعملاء يمثل أولوية استراتيجية قصوى. فيما يلي أهم 6 توقعات للعملاء تحتاج إلى معرفتها في عام 2022

1. يريد العملاء تواصلًا داعمًا
تراجعت العديد من العلامات التجارية عن الأضواء خلال الوباء. ومع ذلك، فإن عدم التحدث إلى العملاء ليس فكرة جيدة أبدًا حتى أثناء الوباء. يتوقع العملاء أن تقدم العلامات التجارية الدعم لهم خلال الأوقات الجيدة والأوقات السيئة. 77% من العملاء يريدون أن تكون الشركات مفيدة طوال “حياتهم اليومية الجديدة”. بدلاً من ترك العملاء في حالة من الجهل، ما عليك القيام به هو تعديل علامتك التجارية لتكون أكثر دعمًا ودعوة. أنشئ تجارب أكثر تخصيصًا يمكن أن تكون مفيدة لعملائك وابني علاقة أفضل معهم للتعرف على ما يتوقعونه منك

2. يريد العملاء أن يكونوا جزءًا من المجتمعات
يتطلع العملاء دائمًا إلى الانضمام إلى المجتمعات التي لها نفس اهتماماتهم. كعلامة تجارية، تقع على عاتقك مسؤولية تقديم المحادثات التي ستساعدك على تحويل منصات التواصل الاجتماعية الخاصة بك إلى مجتمع. عندما يشعر العملاء أنهم جزء من المجتمع، فمن المرجح أن يصبحوا عملاء مخلصين لأنهم يعرفون أنه يتم تقديرهم وسماعهم

3. العملاء يريدون الراحة 

بينما يعود العالم إلى الحياة الطبيعية، لا يزال العملاء يريدون من العلامات التجارية أن تمنحهم القدرة على اختيار التسوق عبر الإنترنت أو التسوق الشخصي في أي وقت. سيختار المستهلكون دائمًا أيضًا العلامات التجارية التي توفر خيارات خدمة مريحة متعددة وخيارات مريحة متأثرة بالوباء. لذلك، عليك أن تكون مبدعًا وتفكر في استراتيجية حول كيفية توفير الراحة سواء كان ذلك من خلال الدفع غير النقدي، أو التسليم، وما إلى ذلك

4. يريد العملاء أن يشعروا بالاحترام
وفقًا لأحد الاستطلاعات، يواجه 58% من المستهلكين مشكلات مع خدمات دعم العملاء مرة واحدة على الأقل شهريًا ويشاركون هذه التجارب مع محيطهم المباشر

وهذا يشكل تهديدا كبيرا لسمعة الشركات على المدى الطويل. بغض النظر عن المشكلات التي يواجهونها، يريد العملاء أن يشعروا بالاحترام ويجب أن يشعروا بأن علامتك التجارية تبذل جهدًا لحل المشكلة التي يواجهونها. يمكنك القيام بذلك من خلال تقديم برنامج التواصل الآلي المتاح على مدار الساعة طوال أيام الأسبوع أو إعداد حساب واتساب للأعمال حيث يمكن للعملاء إرسال رسائل مباشرة عندما يواجهون مشكلة

5. العملاء يقدرون الاصالة
و في الأخير، يتوقع العملاء الصدق الامانة من العلامات التجارية. لا تعلن أو تسوق أي شيء لا تقدمه. آخر شيء تريده هو تقديم ادعاءات كاذبة وغير ضرورية. قد تؤدي المعلومات الخاطئة إلى الإضرار بشركتك بشكل كبير وستخسر الكثير من العملاء الحاليين والمحتملين

هل تريد دفع نمو الأعمال؟ باراشوت هي وكالة تسويق الكتروني يمكنها مساعدتك في فهم احتياجات عملائك والعمل على استراتيجية تجعلك تكتسب المزيد من العملاء المحتملين. تواصل معنا الآن للحصول على استشارة مجانية

Other articles you might like