5 Social Media Mistakes You Need To Avoid

Social media has become an integral part of our lives. It allows us to connect with friends and family, share information, and even earn money online. But as a brand, there are many pitfalls that can damage your reputation. As an experienced social media agency in Dubai, we’ve listed some of the most common mistakes you should avoid when using social media. 

1. Not Having A Plan.

If you’re not careful, you might end up spending more time posting than actually doing anything productive. Make sure you have a plan before you start. Think about what you want to accomplish and set goals for yourself. Then, write down everything you need to do to achieve those goals. This will help you stay focused and avoid wasting time.

2. Posting Too Much.

It’s easy to fall into the trap of posting too much. After all, we’ve been conditioned to think that “more” is better. However, posting too much can lead to negative consequences. First, it can make people feel overwhelmed by the sheer volume of posts. Second, it can cause people to unfollow or block you out because they don’t see any value in what you post. Third, it can make people question whether you really care about what they have to say. Finally, it can make people wonder why you would waste their time when there are so many other things you could be doing instead. 

By working with a digital marketing agency in Dubai like Parachute, you’ll be able to ensure that your posting frequency is just right. We always provide our clients with a social media calendar to provide them with an overview of all their social media activities. Our number one tip for all our clients is to prioritize posting at the right time rather than posting too much. 

3. Sharing Too Many Links.

If you’re sharing links on social media, make sure you only share links that will help others. Always remember that there’s nothing wrong with sharing links as long as you’ avoid spammy links and links with no context. You should also avoid linking to sites that are not relevant to your brand. Doing this will make you lose customers and stop them from buying from your own brand. Instead, only includes links to sites that are related to your business.

4. Using Hashtags That Aren’t Relevant To Your Business.

Another mistake marketers often make when using hashtags is posting irrelevant ones. While there’s nothing wrong with using popular hashtags, make sure you use them appropriately. For example, if you sell men’s shoes, don’t post #mensshoes because it’s most probably a hashtag used by millions of other users. Instead, try something more unique like include your brand name and then add the name of your product or service. 

5. Being Overly Self-Promotional.

If you’re trying to promote your products or service, you might as well just do it directly through your own website. Your social media channels should be used mainly to engage with your customers, provide storytelling and showcase your brand personality. This way you’ll avoid any potential backlash from your followers who might not appreciate being advertised to.

If you’re looking for a digital marketing agency in Dubai who specialises in social media marketing – you’ve come to the right place. Parachute has a team of social media experts with over 40 years of collective experience. Get in touch with us today.


 خمس اخطاء في استعمال وسائل التواصل الاجتماعي عليك تجنبها

أصبحت وسائل التواصل الاجتماعي جزءًا لا يتجزأ من حياتنا. فهو يسمح لنا بالتواصل مع الأصدقاء والعائلة ومشاركة المعلومات وحتى كسب المال عبر الإنترنت. ولكن كعلامة تجارية، هناك العديد من المخاطر التي يمكن أن تلحق الضرر بسمعتك. باعتبارنا إحدى وكالات التواصل الاجتماعي ذات الخبرة في دبي، قمنا بإدراج بعض الأخطاء الأكثر شيوعًا التي يجب عليك تجنبها عند استخدام وسائل التواصل الاجتماعي

1. عدم وجود خطة

إذا لم تكن حذرًا، فقد ينتهي بك الأمر إلى قضاء وقت أطول في النشر بدلاً من القيام بأي شيء مثمر. تأكد من أن لديك خطة قبل البدء. فكر فيما تريد تحقيقه وحدد الأهداف لنفسك. ثم اكتب كل ما عليك القيام به لتحقيق هذه الأهداف. سيساعدك هذا على الحفاظ على تركيزك وتجنب إضاعة الوقت

2. النشر أكثر من اللازم

من السهل الوقوع في فخ النشر الزائد عن الحد. ففي نهاية المطاف، لقد تكيفنا على الاعتقاد بأن “المزيد” هو الأفضل. ومع ذلك، فإن نشر الكثير يمكن أن يؤدي إلى عواقب سلبية. أولاً، يمكن أن يجعل الناس يشعرون بالإرهاق بسبب الحجم الهائل للمشاركات. ثانيًا، يمكن أن يتسبب ذلك في قيام الأشخاص بإلغاء متابعتك أو حظرك لأنهم لا يرون أي قيمة لما تنشره. ثالثًا، يمكن أن يجعل الناس يتساءلون عما إذا كنت مهتمًا حقًا بما سيقولونه. وأخيرًا، يمكن أن يجعل الناس يتساءلون عن سبب إضاعة وقتهم في حين أن هناك الكثير من الأشياء الأخرى التي يمكنك القيام بها بدلاً من ذلك

من خلال العمل مع وكالة تسويق الكتروني في دبي مثل باراشوت، ستتمكن من التأكد من أن تكرار النشر الخاص بك صحيح تمامًا. نحن نقدم دائمًا لعملائنا تقويمًا لوسائل التواصل الاجتماعي لتزويدهم بنظرة عامة على جميع أنشطتهم على وسائل التواصل الاجتماعي. نصيحتنا الأولى لجميع عملائنا هي إعطاء الأولوية للنشر في الوقت المناسب بدلاً من نشر الكثير

3. مشاركة عدد كبير جدًا من الروابط

إذا كنت تشارك الروابط على وسائل التواصل الاجتماعي، فتأكد من مشاركة الروابط التي تساعد الآخرين فقط. تذكر دائمًا أنه لا حرج في مشاركة الروابط طالما أنك تتجنب الروابط غير المرغوب فيها والروابط التي لا تحتوي على سياق. يجب عليك أيضًا تجنب الارتباط بالمواقع التي لا تتعلق بعلامتك التجارية. سيؤدي القيام بذلك إلى خسارة العملاء ومنعهم من الشراء من علامتك التجارية الخاصة. وبدلاً من ذلك، يتضمن فقط روابط إلى المواقع ذات الصلة بنشاطك التجاري

4. استخدام علامات الهاشتاج التي لا تتعلق بعملك
هناك خطأ آخر يرتكبه المسوقون غالبًا عند استخدام علامات التصنيف وهو نشر علامات غير ذات صلة. رغم أنه لا حرج في استخدام الوسوم الشائعة، تأكد من استخدامها بشكل مناسب. على سبيل المثال، إذا كنت تبيع أحذية رجالية، فلا تنشر #mensshoes لأنه على الأرجح علامة تصنيف يستخدمها ملايين المستخدمين الآخرين. بدلاً من ذلك، جرب شيئًا أكثر تميزًا مثل تضمين اسم علامتك التجارية ثم إضافة اسم منتجك أو خدمتك

5. المبالغة في الترويج للذات
إذا كنت تحاول الترويج لمنتجاتك أو خدماتك، فمن الأفضل أن تفعل ذلك مباشرة من خلال موقع الويب الخاص بك. يجب استخدام قنوات التواصل الاجتماعي الخاصة بك بشكل أساسي للتفاعل مع عملائك وتقديم القصص وإبراز شخصية علامتك التجارية. بهذه الطريقة ستتجنب أي رد فعل عنيف محتمل من متابعيك الذين قد لا يرغبون في رؤية إعلاناتك

إذا كنت تبحث عن وكالة تسويق الكتروني في دبي متخصصة في التسويق عبر وسائل التواصل الاجتماعي، فأنت في المكان الصحيح. لدى باراشوت فريق من خبراء وسائل التواصل الاجتماعي يتمتعون بخبرة جماعية تزيد عن 40 عامًا. تواصل معنا اليوم

Other articles you might like