7 Principles of a Good Web Design

The success of any website entirely depends on how good its web design is. Since your website is the face of your business both here in Dubai and around the world, most potential customers will visit your site before they ever look in on your store, it becomes inevitable to get your website designed cautiously. Lacking in any aspect could end up demolishing your brand impression. 

Web page design is more critical than you think. Despite using a great conversion boosting strategy, you may not do much if it looks poor in quality. This is why it’s important to know the principles of good website design. 

1. Consistency 

A good website design showcases consistency. First, the website must be consistent with the brand. All aspects of branding such as fonts, colors, logo, tone of voice and so much more needs to be consistent. But more importantly, your promises as a business should also be consistent with your actions. You never want to be one of those businesses that are all talk but can never produce quantifiable results for their clients. 

2. Purpose

You need to remember that your website is mainly for your users and not for your business. At the end of the day, your website needs to cater to the needs of your users. Are your web visitors looking for information, entertainment, some type of interaction? Every page of your website needs to have a clear purpose and needs to fulfill a specific need for your website users in the most effective way possible. 

3. Direct User Attention 

So you’ve managed to bring your people to your website – awesome! Now how do you keep their attention? Again, through a good website design! A good web design uses visual and written cues to lead the user’s gaze and keep them curious to find out more. Research what your customers are interested in and give it to them on your website. The goal is to guide the users exactly where you want them to go and let them stay there and take action without them even thinking about it. 

4. Showcase Authenticity 

A good design is honest. It does not make your business seem more innovative or powerful than it really is. It also does not attempt to manipulate the consumer with promises that cannot be kept. Consumers these days are savvy, they can see through shallow marketing jargon and they want and expect brands to be real. Cliches and vague marketing copy won’t help you connect with consumers. Position your brand as a voice of authenticity by providing information that has value and communicates the humanity behind your brand. 

5. Have Good Content 

Having an effective copy for every small detail on your website will help you as a brand and a business, be transparent and communicative with your audience. Your copy needs to be short and crisp and easily understandable by everyone. You also need to have strong and eye-catching CTAs to persuade consumers to buy your brand’s product or service. 

6. Responsive Design 

Responsive design means the design of a website/webpage that fits well with all the smartphones, computers, laptops or any display devices irrespective of their aspect ratios. An aspect ratio is the height and width of a display device. All users today want a mobile version of the website. It is the duty of the designer not only to design that website for a bigger screen but also focus on the smallest screens too. 

7. Fast Loading Page Speed 

Last but not the least, you need to ensure that your loading page speed is fast. Users hate it when a website takes more than a few seconds to load no matter on a desktop or on a smartphone. You should ensure that the designs and every element of your website will load fast to make your customers stay on your website. 

Need help with web design? With over 40 years of collective experience as a web design agency in Dubai, we believe that we can help you create a website that’s guaranteed to succeed. Get in touch now.

 

يعتمد نجاح أي موقع ويب بشكل كامل على مدى جودة تصميم الويب الخاص به. نظرًا لأن موقع الويب الخاص بك هو واجهة عملك هنا في دبي وفي جميع أنحاء العالم، فإن معظم العملاء المحتملين سيزورون موقعك قبل أن يطلعوا على متجرك، ويصبح من المحتم أن يتم تصميم موقع الويب الخاص بك باحترافية. قد يؤدي الافتقار إلى أي جانب إلى مسح انطباع علامتك التجارية

 

يعد تصميم صفحة الويب أكثر أهمية مما تعتقد. على الرغم من استخدام إستراتيجية رائعة لتعزيز التحويل، إلا أنك قد لا تفعل الكثير إذا كانت تبدو سيئ الجودة. ولهذا السبب من المهم معرفة مبادئ التصميم الجيد لموقع الويب

 

1. الاتساق
يُظهر التصميم الجيد لموقع الويب الاتساق. أولاً، يجب أن يكون موقع الويب متوافقًا مع العلامة التجارية. يجب أن تكون جميع جوانب العلامة التجارية مثل الخطوط والألوان والشعار ونبرة الصوت وغير ذلك الكثير متسقة. ولكن الأهم من ذلك، أن وعودك كشركة يجب أن تكون متسقة أيضًا مع أفعالك. أنت لا تريد أبدًا أن تكون واحدًا من تلك الشركات التي تتحدث كلها ولكن لا يمكنها أبدًا تحقيق نتائج قابلة للقياس لعملائها

 

2. الهدف

 

عليك أن تتذكر أن موقع الويب الخاص بك مخصص بشكل أساسي لمستخدميك وليس لشركتك. في نهاية المطاف، يجب أن يلبي موقع الويب الخاص بك احتياجات المستخدمين. هل يبحث زوار الموقع الخاص بك عن المعلومات والترفيه ونوع من التفاعل؟ يجب أن يكون لكل صفحة في موقعك الالكتروني غرض واضح ويجب أن تلبي حاجة محددة لمستخدمي الموقع بأكثر الطرق فعالية

 

3. توجيه انتباه المستخدم 

 

لقد تمكنت من جلب الأشخاص إلى موقعك الالكتروني – رائع! والآن كيف تحافظ على انتباههم؟ مرة أخرى، من خلال تصميم موقع جيد! يستخدم تصميم الويب الجيد إشارات مرئية ومكتوبة لتوجيه نظر المستخدم وإبقائه فضوليًا لمعرفة المزيد. ابحث عن ما يهتم به عملاؤك وقدمه لهم على الموقع. الهدف هو توجيه المستخدمين إلى المكان الذي تريدهم أن يذهبوا إليه بالضبط والسماح لهم بالبقاء هناك واتخاذ الإجراءات دون حتى التفكير في الأمر

 

4. إظهار الأصالة 

 

التصميم الجيد صادق. فهو لا يجعل عملك يبدو أكثر ابتكارًا أو قوة مما هو عليه بالفعل. كما أنها لا تحاول التلاعب بالمستهلك بوعود لا يمكن الوفاء بها. يتمتع المستخدمون هذه الأيام بالذكاء، ويمكنهم رؤية المصطلحات التسويقية الضحلة ويريدون ويتوقعون أن تكون العلامات التجارية حقيقية. لن تساعدك الكليشيهات والنسخ التسويقية الغامضة على التواصل مع المستهلكين. ضع علامتك التجارية كصوت للأصالة من خلال توفير المعلومات ذات القيمة وإيصال الإنسانية وراء علامتك التجارية

 

5. احصل على محتوى جيد 

 

إن الحصول على نسخة فعالة لكل التفاصيل الصغيرة على موقعك الالكتروني سيساعدك كعلامة تجارية وشركة، على أن تكون شفافًا ومتواصلاً مع جمهورك. يجب أن تكون نسختك قصيرة وواضحة ويمكن للجميع فهمها بسهولة. تحتاج أيضًا إلى أن يكون لديك عبارات حث على اتخاذ إجراء قوية وملفتة للنظر لإقناع المستهلكين بشراء منتج أو خدمة علامتك التجارية

 

6. التصميم سريع الاستجابة 

 

التصميم سريع الاستجابة يعني تصميم موقع ويب/صفحة ويب تتناسب بشكل جيد مع جميع الهواتف الذكية أو أجهزة الكمبيوتر أو أجهزة اللابتوب أو أي أجهزة عرض بغض النظر عن نسب العرض إلى الارتفاع الخاصة بها. يريد جميع المستخدمين اليوم نسخة محمولة من الموقع. من واجب المصمم ليس فقط تصميم موقع الويب هذا لشاشة أكبر ولكن أيضًا التركيز على الشاشات الأصغر حجمًا أيضًا

 

7. سرعة التحميل السريع للصفحة

أخيرًا وليس آخرًا، عليك التأكد من أن سرعة تحميل الصفحة. يكره المستخدمون عندما يستغرق تحميل موقع الويب أكثر من بضع ثوانٍ سواء كان باستخدام الكمبيوتر أو الهاتف الذكي. يجب عليك التأكد من أن التصميمات وكل عنصر في موقع الويب الخاص بك سيتم تحميله بسرعة لجعل عملائك يبقون على الموقع الالكتروني الخاص بك

هل تحتاج إلى مساعدة في تصميم  الموقع الخاص بك؟ مع أكثر من 40 عامًا من الخبرة الجماعية كوكالة تصميم ويب في دبي، نعتقد أنه يمكننا مساعدتك في إنشاء موقع الكتروني ناجح. تواصل معنا الآن

Other articles you might like