Benefits of Snapchat Advertising For Businesses

Social media platforms like Facebook, Instagram and Twitter have been successfully utilized by businesses and entrepreneurs alike over the past few years to help them grow their brands and generate more revenue. However, only a few marketers reap the benefits of Snapchat. This is because many Marketers believe that Snapchat is reserved for teens and young adults only. But the truth is, 53% of all Snapchat users in the US are ages 25 to 33 years old.

Snapchat is a unique platform, both in terms of its functionality and also the content that users expect to find there. We listed the benefits of Snapchat advertising to help you determine whether it’s the right business for your business or not.

1. Build Trust 

Uploading content on Snapchat isn’t the only way to engage with your audience. You can also reply and send direct messages to your followers. You can offer personal responses to make followers feel special and build trust. 68% of customers say they stop supporting a particular brand because they don’t think the company cares about them. Show them you care by not ignoring their messages and that you care about what they have to say.

2. Up Your Engagement with Geofilters 

Snapchat offers on-demand geofilters for anyone. These geofilters allow Snapchat users to use a custom filter on their photos. The way geofilters work is pretty simple; users take a photo and swipe through various filters offered by Snapchat, once they see your filter they simply send the photo to their friends. The good news is that geofilters are relatively inexpensive. This will allow you to improve brand awareness and reach more people in a creative way. 

3. It’s Fun and Engaging 

Snapchat offers a few different advertising options such as Sponsored Creative Tools like Geofilters and Snap Ad with attachments that allow users to respond to an ad – like watch more content or take an action. Snapchat ads are designed to optimize relevance across the entire platform, decreasing the number of wasted impressions and improving the advertising shown to our community. 

4. There’s Less Competition 

It can be challenging for businesses to cut through all the social media noise when they’re facing a lot of competition. On other platforms like Facebook and Instagram, your major competitors may have established accounts and larger followings. But are they successful on Snapchat? Probably not. This is an opportunity for you to stand out and stay ahead of the game when you start with Snapchat now. 

5. Take Advantage of AR Marketing 

Snapchat is an easy entry point for AR (Augmented Reality) Marketing. Industry researchers have found that roughly 7 in 10 marketers want to incorporate more AR features into their digital marketing campaigns. This is because AR provides a lot of engaging content and experiences for customers. 

Overall, if you use Snapchat advertising now to capture the attention of your target audience, they are more likely to look to your brand as a leader in the future. Interested to learn more about social media advertising? We are a social media agency in Dubai with 40 years of collective experience and we would love to help your business grow. Get in touch with us.

تم استخدام مواقع التواصل الاجتماعي مثل فيسبوك، إنستغرام تويتر بنجاح من قبل الشركات ورجال الأعمال على حدٍ سواء خلال السنوات القليلة الماضية لمساعدتهم على تنمية علاماتهم التجارية وتحقيق المزيد من الإيرادات. ومع ذلك، لا يجني سوى عدد قليل من المسوقين فوائد من سناب شات. وذلك لأن العديد من المسوقين يعتقدون أن سناب شات مخصص للمراهقين والشباب فقط. ولكن الحقيقة هي أن 53% من جميع مستخدمي سناب شات في الولايات المتحدة تتراوح أعمارهم بين 25 إلى 33 عامًا

سناب شات عبارة عن منصة فريدة من نوعها، سواء من حيث وظائفها أو المحتوى الذي يتوقع المستخدمون العثور عليه هناك. لقد قمنا بإدراج فوائد إعلانات سناب شات لمساعدتك على تحديد ما إذا كان هذا هو العمل المناسب لشركتك أم لا

1. بناء الثقة

إن تنزيل المحتوى على سناب شات ليس الطريقة الوحيدة للتفاعل مع جمهورك. يمكنك أيضًا الرد وإرسال رسائل مباشرة إلى متابعيك. يمكنك تقديم ردود شخصية لجعل المتابعين يشعرون بالخصوصية وبناء الثقة. يقول 68% من العملاء أنهم توقفوا عن دعم علامة تجارية معينة لأنهم يعتقدون أن الشركة لا تهتم بهم. أظهر لهم اهتمامك بعدم تجاهل رسائلهم وأنك تهتم بما سيقولونه

2. قم بتعزيز تفاعلك مع المرشحات الجغرافية

يقدم Snapchat مرشحات جغرافية عند الطلب لأي شخص. تتيح هذه المرشحات الجغرافية لمستخدمي Snapchat استخدام مرشح مخصص لصورهم. طريقة عمل المرشحات الجغرافية بسيطة جدًا؛ يقوم المستخدمون بالتقاط صورة والتمرير عبر المرشحات المختلفة التي يقدمها Snapchat، وبمجرد رؤية الفلتر الخاص بك، يقومون ببساطة بإرسال الصورة إلى أصدقائهم. والخبر السار هو أن المرشحات الجغرافية غير مكلفة نسبيًا. سيسمح لك ذلك بتحسين الوعي بالعلامة التجارية والوصول إلى المزيد من الأشخاص بطريقة إبداعية

3. إنها ممتعة وجذابة

يقدم سناب شات بعض الخيارات الإعلانية المختلفة مثل الأدوات الإبداعية المدعومة مثل جيو فيلترز واعلانات سناب شات مع المرفقات التي تسمح للمستخدمين بالرد على الإعلان – مثل مشاهدة المزيد من المحتوى أو اتخاذ إجراء. تم تصميم إعلانات سناب شات لتحسين الملاءمة عبر النظام الأساسي بأكمله، وتقليل عدد مرات الظهور الضائعة وتحسين الإعلانات المعروضة لمجتمعنا

4. هناك منافسة أقل

قد يكون من الصعب على الشركات أن تتغلب على ضجيج وسائل التواصل الاجتماعي عندما تواجه الكثير من المنافسة. على منصات أخرى مثل فيسبوك إنستغرام، قد يكون لدى منافسيك الرئيسيين حسابات ثابتة وعدد أكبر من المتابعين. لكن هل نجحوا على سناب شات؟ على الاغلب لا. هذه فرصة لك للتميز والبقاء في صدارة اللعبة عندما تبدأ باستخدام  سناب شات الآن

5. استفد من التسويق بالواقع المعزز

يعد سناب شات نقطة دخول سهلة لتسويق AR (الواقع المعزز). لقد وجد باحثو الصناعة أن تقريبا 7 من كل 10 مسوقين يرغبون في دمج المزيد من ميزات الواقع المعزز في حملاتهم التسويقية الرقمية. وذلك لأن الواقع المعزز يوفر الكثير من المحتوى والتجارب الجذابة للعملاء

بشكل عام، إذا كنت تستخدم إعلانات سناب شات الآن لجذب انتباه جمهورك المستهدف، فمن المرجح أن ينظروا إلى علامتك التجارية كشركة رائدة في المستقبل. هل أنت مهتم بمعرفة المزيد عن الإعلان على وسائل التواصل الاجتماعي؟ نحن وكالة تسويق الكتروني في دبي ولدينا 40 عامًا من الخبرة الجماعية ونود أن نساعد أعمالك على النمو. ابق على تواصل معنا

Other articles you might like