Email Marketing Strategies You Need To Know

Email marketing is an effective way to reach customers and build relationships. But it’s also important to understand how to use email effectively so that you can maximize its potential for success. 

1. Know Who You’re Targeting.

If you want to make sure your emails are read, then you need to know who you’re sending them to. This means knowing what kind of customer you’re trying to attract and what type of messages will resonate with them. This is where the importance of research comes into play.

2. Send Personalised Messages. 

You should also personalize each email you send out. That means using the recipient’s name instead of “Dear Customer” or “Hello.” This also means making sure the subject line is relevant to the email itself. By doing this, your customers will feel much more appreciated and will be motivated to open your email because they know it’s dedicated to them. 

3. Offer Incentives. 

If you want to guarantee that customers open your emails, offer them something. This could be an exclusive discount, free shipping, or even a gift card. Offering incentives is the number one motivator to make customers open your email but that’s not the only benefit. It also makes your customers feel appreciated and will turn them into loyal customers. 

4. Send Emails at Appropriate Times.

You should never send email messages during peak times when people are either scrolling through social media, working or studying. Instead, try sending your emails during off-peak times, such as late at night or early in the morning. This however depends on your customers behaviour which is why it’s important to look at data and the performance of your previous email. 

5. Send Mobile-Friendly Emails 

If you want to reach your customers, you need to make sure that your emails are mobile friendly. This means that your emails will display properly on smartphones and tablets. It also means that your emails will load quickly so that users won’t have to wait too long before reading them. 

Looking for a digital marketing agency in Dubai who can help you implement effective email marketing strategies? We’re here for you! We are a team of digital marketing experts with over 40 years of collective digital marketing experience who also specialise in email marketing. Get in touch with us.

 

استراتيجيات التسويق عبر البريد الإلكتروني التي تحتاج إلى معرفتها

يعد التسويق عبر البريد الإلكتروني وسيلة فعالة للوصول إلى العملاء وبناء العلاقات. ولكن من المهم أيضًا فهم كيفية استخدام البريد الإلكتروني بفعالية حتى تتمكن من تحقيق أقصى قدر من النجاح

1. اعرف من تستهدفه
إذا كنت تريد التأكد من قراءة رسائل البريد الإلكتروني الخاصة بك، فأنت بحاجة إلى معرفة من ترسلها إليه. وهذا يعني معرفة نوع العملاء الذي تحاول جذبه ونوع الرسائل التي سيكون لها صدى لديهم. ومن هنا تأتي أهمية البحث

 

2. إرسال رسائل شخصية

 

يجب عليك أيضًا تخصيص كل بريد إلكتروني ترسله. وهذا يعني استخدام اسم المستلم بدلاً من “عزيزي العميل” أو “مرحبًا”. وهذا يعني أيضًا التأكد من أن سطر الموضوع ذو صلة بالبريد الإلكتروني نفسه. من خلال القيام بذلك، سيشعر عملاؤك بتقدير أكبر وسيكونون متحمسين لفتح بريدك الإلكتروني لأنهم يعرفون أنه مخصص لهم

 

3. تقديم الحوافز

 

إذا كنت تريد ضمان فتح العملاء لرسائل البريد الإلكتروني الخاصة بك، فقدم لهم شيئًا ما. يمكن أن يكون هذا خصمًا حصريًا أو شحنًا مجانيًا أو حتى بطاقة هدايا. يعد تقديم الحوافز هو المحفز الأول لجعل العملاء يفتحون بريدك الإلكتروني، لكن هذه ليست الفائدة الوحيدة. كما أنه يجعل عملائك يشعرون بالتقدير وسيحولهم إلى عملاء مخلصين

 

4. إرسال رسائل البريد الإلكتروني في الأوقات المناسبة

 

يجب ألا ترسل رسائل بريد إلكتروني مطلقًا خلال أوقات الذروة عندما يتصفح الأشخاص وسائل التواصل الاجتماعي أو يعملون أو يدرسون. بدلاً من ذلك، حاول إرسال رسائل البريد الإلكتروني الخاصة بك خارج أوقات الذروة، مثل وقت متأخر من الليل أو في الصباح الباكر. ومع ذلك، يعتمد هذا على سلوك عملائك، ولهذا السبب من المهم النظر إلى البيانات وأداء بريدك الإلكتروني السابق

 

5. إرسال رسائل بريد إلكتروني متوافقة مع الهاتف الموبايل
إذا كنت ترغب في الوصول إلى عملائك، فأنت بحاجة إلى التأكد من أن رسائل البريد الإلكتروني الخاصة بك متوافقة مع الهاتف المحمول. وهذا يعني أن رسائل البريد الإلكتروني الخاصة بك سيتم عرضها بشكل صحيح على الهواتف الذكية والأجهزة اللوحية. وهذا يعني أيضًا أنه سيتم تحميل رسائل البريد الإلكتروني الخاصة بك بسرعة حتى لا يضطر المستخدمون إلى الانتظار لفترة طويلة قبل قراءتها

 

هل تبحث عن وكالة تسويق الكتروني في دبي يمكنها مساعدتك في تنفيذ استراتيجيات تسويق فعالة عبر البريد الإلكتروني؟ نحن هنا من أجلك! نحن فريق من خبراء التسويق الالكتروني يتمتعون بخبرة تزيد عن 40 عامًا من التسويق الالكتروني الجماعي ومتخصصون أيضًا في التسويق عبر البريد الإلكتروني. ابق على تواصل معنا

Other articles you might like